Vlucht en eerste dagen Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne Rossum - WaarBenJij.nu Vlucht en eerste dagen Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne Rossum - WaarBenJij.nu

Vlucht en eerste dagen Cairns!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 Oktober 2012 | Australië, Cairns

G'day mate!
How are you?

Het eerste reisverslag vanuit Australie!
Na mijn laatste reisverslag is er alweer een hoop te vertellen.

Ik zal beginnen bij het tweede deel van mijn vlucht hierheen. Het wachten op het vliegveld van Tokyo was echt vreselijk lang! Ik had niet veel slaap gehad in het vliegtuig van Amsterdam naar Tokyo dus ik was ontzettend moe toen ik daar aankwam. Toen ik geland was ben ik direct uit gaan zoeken of ik weer uit en in moest checken voor de volgende vlucht, of waar ik mijn boardingpass kon halen. Ik heb denk ik 5 medewerkers van het vliegveld gesproken voor ik wist hoe of wat! Ze spreken slecht engels.. Toen het allemaal duidelijk was ben ik naar de gate gegaan en heb ik daar geprobeerd een beetje te slapen. Ik was helemaal alleen bij de gate, niet zo gek als je bedenkt dat mijn vlucht pas over 9 uur zou gaan! Het was een lange dag maar gelukkig heb ik 4 keer kunnen skypen met het thuisfront! Dat was erg fijn!
Toen het tijd was om te gaan boarden was ik echt heel blij dat we eindelijk konden gaan! Ik had de stille hoop dat ik andere backpackers zou ontmoeten op het vliegveld of in het vliegtuig, helaas was dit niet het geval. Ik ben rond half 6 zondagochtend geland in Cairns. Ik was heel erg blij dat is er was!
Ik had mijn spullen vrij snel en toen kon het grote avontuur echt gaan beginnen!

Ik had van te voren mijn hostel al geboekt. Ik zit in JJ's backpackershostel. Het is een ontzettend gezellig en goed hostel! Ik heb natuurlijk nog niks om mee te vergelijken maar ik hoop dat het overal zo zal zijn.
Aangekomen in het hostel ben ik direct gaan slapen want ik was kapot! Ik heb ongeveer 4 uur geslapen en toen ben ik eruit gegaan. Het was die dag rustig in het hostel, veel mensen waren weg. Om Cairns te verkennen ben ik naar het centrum gelopen, wat ongeveer 20 minuten lopen is. Ik had een klein plattegrondje gekregen en daarmee was het centrum makkelijk te vinden. Ik heb wat rondgelopen en uiteindelijk kwam ik uit bij de lagoon. Dat is een openbaar zwembad bij de pier. Naar het schijnt kan je deze lagoon's overal langs de oostkust vinden. De lagoon's zijn aangelegd omdat het wordt afgeraden om in de zee te zwemmen hier. Dat is omdat er veel giftige kwallen zitten langs de kust. Verder in de zee, bij het reef, kan je wel veilig zwemmen (ten minste, de kwallen kom je er niet tegen). De lagoon ziet er erg leuk uit, er zijn overal openbare bbq's en er wordt zo nu en dan live muziek gespeeld. Aan het einde van de middag ben ik weer terug gegaan naar het hostel en toen ik daar aankwam waren er meer backpackers. En het is echt waar wat ze zeggen over backpacken, je hebt binnen 10 seconden contact met andere backpackers. Ze vragen direct hoe je dag was, wie je bent, waar je vandaag komt en wat je plannen zijn voor de komende tijd en voor de avond.
Binnen 5 minuten had ik afgesproken om samen met twee meiden te gaan eten die avond. Alison (Engeland) en Heidi (Finland). We zijn wezen eten bij The Woolshed. Dit is een restaurant/bar in het centrum waar de backpackers van JJ's gratis kunnen eten. Dus alle backpackers eten meestal bij Woolshed! Het eten is er niet geweldig, je kan kiezen uit 4 gerechten, en die worden het hele jaar door, dag in dag uit geserveerd. Spaghetti carbonara, vegetarische spaghetti, spaghetti bolognese en chili con carne. Echt gevarieerd dus! ;)
Ik ben zondag avond vroeg gaan slapen want ik was nog steeds erg moet van de reis hier naar toe.

Maandag ben ik met Heidi en Alison naar de Lagoon geweest. Lekker dagje zo en erg relaxt! Ik ben echt vreselijk verbrand op mijn benen, ik had me ingesmeerd maar mijn factor is te laag voor hier. Dus ik heb vandaag meteen andere zonnebrand gekocht want het doet nog steeds zeer!
Terug bij het hostel hadden we geen zin om 's avonds weer terug te gaan naar het centrum voor eten dus hebben we verderop bij de Pizzahut pizza gehaald en die bij het hostel opgegeten. In eerst instantie hadden we plannen om uit te gaan die avond maar het is een avond bij het hostel geworden. We hebben met een grote groep drankspelletjes gedaan en zijn niet meer gegaan! We hebben echt een super avond gehad, vreselijk gelachen en veel te veel gedronken! Iedereen drinkt hier goon, het is wijn in zakken en het is het goedkoopst. Inmiddels weet ik waarom, het is troep! Het is niet te drinken, ik proef nu, 24 uur later, nog steeds de vieze smaak in mijn mond en ik had echt een vreselijk kater vanmorgen! Ik drink het niet meer, ik heb besloten om dan maar iets meer geld uit te geven aan bier! We hebben wel een ontzettend leuke avond gehad! Op een gegeven moment kwam er een Duitser bij en toen hij er achter kwam dat ik Nederlands ben riep hij "noeken in de koeken!". Iedereen vond het hilarisch en de hele avond hadden ze het over Noeken in de koeken. De Canadezen hebben het zelfs opgeschreven zodat ze het niet vergeten en iedere keer als ik ze tegen kom beginnen ze er weer over! Ook het woord swaffelen, was een groot succes! Zelfs nu ik dit aan het schrijven hoor ik het ze zeggen!

Vandaag ben ik (met kater en al) naar Kuranda geweest. Dit is een klein stadje midden in het regenwoud. Ik werd vanmorgen om half 9 in het centrum opgehaald door de bus die me er naar toe bracht. Het was een rit van een half uurtje en het was echt heel mooi om te zien, we reden door de bergen en op sommige plekken had je echt een geweldig uitzicht. Op dat moment realiseerde ik me ineens hoeveel geluk ik heb dat ik kan doen. Deze reis ga ik nooit meer vergeten en ik ga er vreselijk van genieten! Eenmaal in Kuranda aangekomen heb ik eerst even een tijdje in het park liggen lezen want alles was nog gesloten. Zodra de vlindertuin open ging ben ik er naar toe gegaan. Het was heel mooi en bijzonder om zoveel verschillende vlinders bij elkaar te zien en vliegen echt overal. Ik heb foto's gemaakt maar het is heel moeilijk om ze op het goede moment, als ze hun vleugels spreiden, vast te leggen. Op een gegeven moment zaten er twee op mijn schouder dus ik wilde er een foto van hebben maar..natuurlijk vlogen ze net weg toen ik op het knopje drukte! Na de vlindertuin ben ik wat rond gaan lopen. Er waren allemaal winkeltjes en er was een markt. Overal verkopen ze dezelfde dingen. Er was ook een mini dierentuin, ik heb koala's gezien en kangoeroes en zelfs krokodillen! Na een tijdje rondgelopen te hebben was ik inmiddels toch wel echt nieuwsgierig naar de terug weg want, die ging via een gondelbaan! Met de gondelbaan ga je over het regenwoud, ik geloof dat het hoogste punt 40 meter hoor is. Kuranda en het regenwoud staan op de werelderfgoed lijst. Vanuit de gondel had ik echt een geweldig uitzicht over het regenwoud en over de Barron rivier. Tijdens de rit waren er twee stops met ieder drie uitkijk punten. De eerste tussenstop keek op de Barron waterval. Het was erg indrukwekkend! (Zie foto's)
De tweede tussenstop keek uit op het regenwoud, eveneens heel mooi! (zie foto's)
Vanuit de gondel heb ik ook nog mooie foto's kunnen maken van Cairns! Al met al was het een hele leuke dag met veel mooie foto momenten!!

Oh pap, speciaal voor jou heb ik opgezocht hoeveel gondels het waren, het waren er 114 en je kon in iedere gondel met z'n zessen zitten. Doe jij de rest van het rekenwerk? Net als op skivakantie? Oh ja hij doet er ongeveer 40 minuten over en is open van 9 tot 6.

Vanavond doe ik verder niks dan dit (veel te lange) verhaal schrijven en mijn foto's bekijken! Morgen heb ik een relaxdagje en ga ik bedenken waar ik vrijdag naar toe ga, of naar Mission Beach of naar Townsville. Suggesties? Iemand? Ik ga donderdag snorkelen! Yeah!! Ben benieuwd!!!

Ik ga nu nog even proberen wat foto's te uploaden!

See you later!

XXX Liefs!




  • 02 Oktober 2012 - 16:12

    Milouuuuuu:

    Super leuk en goed dit te lezen dat je het zo naar je zin hebt lieve Sanne!! Wat gaaf zeg! Heb geen suggesties voor je, ken Australië namelijk niet zo héél goed.. Benieuwd naar de foto's! Xxxxxxxxxxx

  • 02 Oktober 2012 - 16:35

    Lieke :

    Lieverd, wat een ontzettend leuk verhaal!! Fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat daar. Zat net op facebook al naar de foto's te kijken.. WAUW!! Ik geloof inderdaad dat je op zo moment beseft wat voor mooie reis je aan het maken bent, lekker genieten!! En dit zal heel verrassend zijn.. maar ik heb (net zoals Milou) geen suggesties voor je.. hihi! Ben benieuwd naar de rest van je verhalen! Hele dikke knuffel xx

  • 02 Oktober 2012 - 16:36

    Wendy:

    Ey Sanne!! Leuk om je verhalen te lezen. Je hebt het zo te lezen erg naar je zin :) Teus en ik zijn dit jaar ook naar een vlindertuin geweest en vonden het ook onwijs gaaf, maar een juiste foto maken gaat idd niet zo makkelijk haha. Geniet van je holiday en zou je blog lezen om te zien hoe het met je gaat aan de andere kant van de wereld Liefs uit Holland groetjes wen

  • 02 Oktober 2012 - 16:56

    Ruud Peek:

    Hoi Lieve Sanne,

    we hebben net je verslag gelezen en je foto's bekeken, prachtig joh.
    Sanne, wat jij ook al in je verslag schreef, geniet van elk moment dat je er bent, want zo'n fantastische reis maak je waarschijnlijk maar één keer in je leven.
    Héél veel plezier nog meid en we zien het volgende verslag wel weer tegemoet.
    Tot horens.

    Dikke xxx


    leve groet,
    Ruud & Rita.




  • 02 Oktober 2012 - 17:22

    Diaan:

    He Sanne, wat heerlijk om te lezen en wat fijn om te lezen dat je zo geniet en dat je beseft dat je eeen geluksvogel ben...woorden van je oma! besef dat maar goed inderdaad... wat een bofkont; dit is veel mooier en leker dan Noeken in de Koeken..alhoewel....
    maar eh...ik lees het al en snap het: je zit helemaal op je plek: drank en feest..mensen om je heen en lol maken...en zelfs jij hebt binnen 5 seconden een gesprek.. helemaal leuk!!
    enne...die foto's maken dat lukt je goed!! mooi zeg die vlinders en net als je vader zet je zezelf graag op de foto??
    Dat bed van je scheelt niet veel met thuis qua troep wat erop ligt?? ziet er heel gezellig en sfeervol uit!
    ik liep bij de Jumbo en moest aan je denken, heb je een smsje gestuurd, niet erbij nadenkende dat het ook wel eens nacht zou kunnen izjn, sorry dan, nee..het was denk ik een uurtje of 23uu! (denk de hele dag aan je hoor!)
    je werd overigens gisteren toch op de introductiedag verwaht, je naam stond toch op de lijst, terwijl ik
    had aangegeven dat je op reis was..ach, maakt het uit!!

    prachtig hoor die natuurfoto's, die koala en kangaroe...ik heb geen sugeesties wat je kan doen, maar er is genoeg te doen zo te horen en te lezen..anders ga je toch weer aan de goon?? wat is swaffelen overigens?? dat hebben jullie mij nog niet verteld...

    Nou lieve San, blijf beseffen dat je een bofkont bent!!
    ben benieuwd wat er vandaag voro je op het menu staat trouwens!!

    dikke kuz!

  • 02 Oktober 2012 - 17:40

    Eric:

    Hoi Sanne, Diaan gelooft niet dat het water bij jou de andere kant (linksom) het afvoerputje in loopt dan in Nederland? Wil jij eens kijken voor ons? Enne... geweldig dat je het zo naar je zin hebt en je schrijft ook lekker leesbaar op...

    Welterusten (wij gaan zo aan tafel voor het diner)..

  • 02 Oktober 2012 - 17:42

    John:

    Hoi Sanne, leuk dat je het zo naar zin heb,geniet ervan en doe je best met de rekensommen in de lift, want je moet nu alles zelf doen dus ook dat dus hoeveel mensen kunnen er maximaal per dag naar boven ?? ik hoor of lees het wel. Hier gaat alles goed ook met je kleine zusje. De groeten.

  • 02 Oktober 2012 - 17:42

    John:

    Hoi Sanne, leuk dat je het zo naar zin heb,geniet ervan en doe je best met de rekensommen in de lift, want je moet nu alles zelf doen dus ook dat dus hoeveel mensen kunnen er maximaal per dag naar boven ?? ik hoor of lees het wel. Hier gaat alles goed ook met je kleine zusje. De groeten.

  • 02 Oktober 2012 - 18:35

    Mieke:

    Die rommel in en rond je bed komt mij bekend voor. Ik zie dat jij je al aardig thuis voelt daar in Australie. Wat leuk dat je zo enthousist bent! De foto's zien er ook erg mooi uit.
    Geniet er van en maak er wat moois van. Maar volgens mij lukt dat aardig!
    Kus Mieke

  • 02 Oktober 2012 - 18:43

    Ria:

    Heey lieve Sanne,
    Wat een prachtige foto's heb je al gemaakt en wat geweldig dat wij alles zo kunnen volgen. Net alsof we een beetje met je mee reizen. Geniet er van, we denken vaak aan je!!

    Liefs van ons allemaal
    XX Ria

  • 02 Oktober 2012 - 18:47

    Zusje:

    Lieve zus,

    Jaloers kan ik het niet noemen (want ik had nooit alleen gegaan), maar wat had ik graag met jou mee genoten!! En nog liever had ik je gezelschap gehouden tijdens het wachten op je tweede vlucht! Want wat had ik een medelijden met je!!! En iedereen maar zeggen: 'ze wilt dit zelf hoor!!'
    Dat zal allemaal best, maar ik vond het verschrikkelijk!!

    Gelukkig lees ik nu alleen nog maar positieve berichten!! EN HOE LEUK IS HET DAT JE NU EINDELIJK WIJN LEERT DRINKEN!!! even doorzetten....

    Gisteren heb ik op mijn stage een les gegeven over de aboriginals!! ik heb een powerpoint gemaakt met foto's van ons afscheid, van de kaart van australie, van backpackers en van de 'oude backpackers' (de aboriginals) Natuurlijk was dat allemaal lang niet zo interessant als mijn zus, want ze moesten gelijk alles van je weten: hoe oud is ze? Waar woont ze? wat gaat ze daar doen? waar gaat ze slapen? kan ze dat wel betalen? Waarom gaat ze alleen? heeft ze geen vrienden? Waarom ga jij niet mee? enz. enz. enz.

    Lieve zus, geniet ervan! ben heel benieuwd naar je snorkelervaring in Australie!!

    veel liefs xx

    Lisa

  • 02 Oktober 2012 - 19:02

    Tineke:

    Zeer educatieve reis, lees ik wel. Heeft goon en lagoon nog iets met elkaar te maken?
    Ben benieuwd wat het volgende is wat je die gasten gaat leren :)
    Knuf, Tineke

  • 02 Oktober 2012 - 19:15

    Erwin:

    Nog even over het zwemmen in de oceaan.
    Volgens mij ben je nog buiten het kwallen seizoen (ff navragen, to be on the safe side) en kun je gewoon zwemmen
    Vaak kun je ook een stingersuite lenen, dit is een soort panty van top tot teen waarmee je bijna volledig beschermt bent..

    Bier komt in schooners (425ml) of bestel een Jug (iets meer als een liter) hierbij krijg je meerdere glazen (om te delen...)

    Hav' Fun

    Erwin


  • 02 Oktober 2012 - 20:52

    Anke:

    Lieve Sanne,

    Wat een lange reis voor je geweest.
    Maar wanneer je er dan eenmaal bent en je ziet al dat moois dan voel je je een geluksvogel.
    En dan te bedenken dat dit pas het begin is.
    Het is erg leuk om jouw verhalen te lezen en je foto's te bekijken.
    Marlijn en ik krijgen er de reiskriebels van.
    Wij kijken al weer uit naar je volgende reisverhaal.
    Geniet van het snorkelen!

    liefs,xxxxxjes
    Roel, Marlijn en Anke

  • 03 Oktober 2012 - 16:22

    Elsbeth:

    Saai, een ander woord komt er niet in me op.... Saaie backpackers, saaie omgeving, saai weer.
    Blehhhhh en dan ook nog vieze wijn drinken. Het worden lange maanden voor je ;-))
    (of zal ik gewoon een beetje jaloers zijn...?)

    X en tot het volgende reisverslag!

  • 03 Oktober 2012 - 17:24

    Tet:

    Hoi Sanne,

    Nou meid jou toekomst ligt wel vast. Als je terug bent in Nederland kun je gelijk al je belevenissen in boekvorm uitgeven. We vinden het allemaal erg leuk om je verhalen te lezen. Geniet er heerlijk van en laat ons genieten van wat je allemaal meemaakt.

    Erik, Tet, Danielle en Niels

  • 06 Oktober 2012 - 09:13

    Melanie:

    Hoi Sanne,

    Wat leuk om te lezen dat je het zo onwijs naar je zin hebt!!
    En ook ik vind het erg gaaf dat je dit alleen doet.
    Fijn ook dat je zo snel contacten hebt gemaakt. Ook dat is erg bijzonder en zal je nooit vergeten.
    Geniet er lekker van!!

    Liefs,
    Melanie

  • 06 Oktober 2012 - 14:07

    Janny:

    Hoi Sanne, wat een avontuur hé . De kabelbaan komt me bekent voor was leuk hé? Maar wat kan jij leu erover schrijven , het is genieten hoor. Wens je verder nog veel meer plezier met de verdere reis.groet Janny

  • 13 Oktober 2012 - 14:00

    Ilonka:

    Lief Nichtje,
    Wauw, wat een avonturier ben jij zeg! Ik vind het super leuk om al je verhalen te lezen over de dingen die je ontdekt, meemaakt,eet&drinkt, enz. Van wie heb jij dat? Oma Spronk? Hahaha. Zelf ben ik niet zo'n reizigster, zoals je weet kan ik al in het nabij gelegen dorp van Wijk verdwalen...zelfs mét Tomtom. Ja, dat lukt mij....vanmorgen nog, toen ik met de meiden op weg ging om pompoenen voor halloween te maken bij een boerderij. Geen idee waar ik dan heen moet. Elke keer weer probeer ik dan eerst op mijn gevoel te rijden (maar mijn gevoel laat me nogal vaak in de steek) en vervolgens als het echt niet gaat schakel ik de hulplijn Tomtom in) en zelfs dan.....lukt het me soms nog niet. Laat staan dat ik Engels moet gaan lullen tegen zo'n "Aberigenal" en de weg moet vragen daaro in Verweggistan. Nee hoor, dat laat ik lekker aan jou over en geniet dan van jouw verhalen! Nou lieverd, geniet nog ff van al dat moois. Weet dat ik aan je denk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 1195
Totaal aantal bezoekers 21992

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 29 November 2012

Backpacken in Australië

Landen bezocht: