Great Barrier Reef en Mission Beach en Townsville - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne Rossum - WaarBenJij.nu Great Barrier Reef en Mission Beach en Townsville - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne Rossum - WaarBenJij.nu

Great Barrier Reef en Mission Beach en Townsville

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Zaterdag 6 oktober:

G’day mates!

How are you doing?

Na mijn laatste blog heb ik alweer een hoop te vertellen! Ik ben de vorige keer trouwens super lang bezig geweest met het uploaden van de foto’s! Het heeft zeker 2,5 uur geduurd! Dat komt vast door het ontzettend snelle internet hier!
Het is nu zelfs zo dat ik dit eerste deel van mijn blog gewoon in Word aan het tikken ben want het hostel waar ik nu verblijf vraagt zo ontzettend veel geld voor Wifi dat ik nu vast wat tik en het morgen in het andere hostel ga uploaden. Dus Liek, helaas geen FREEEEE Wifi hier!

Ik hoor jullie denken.. waarom zit ze nu haar blog te schrijven als ze toch geen internet heeft? Heeft ze niks beters te doen? Nou…dat zal ik jullie zeggen, nee! Het regent hier al de hele dag gigantisch!! Ik ben van mening dat je het inmiddels geen tropische buien meer kunt noemen, het is gewoon Nederlands pokkeweer! Maar goed, mijn blog…

Ik zal beginnen bij donderdag.

Ik moest donderdag vroeg op want ik ging die dag SNORKELEN in het Great Barrier Reef!!! Mijn vorige trip (Kuranda) heb ik moeten beginnen met een vreselijk kater van de avond daarvoor dus had ik besloten dat ik woensdagavond niet al te veel zou drinken! Donderdag begon mijn dag met mooi weer dus had ik mijn jurkje aangetrokken en besloten dat ik geen vest nodig zou hebben. De bus van JJ’s bracht me naar de haven vanwaar mij boot, genaamd Compass, zou vertrekken. Ik was netjes op tijd en zag op iedere boot veel bedrijvigheid behalve op degene waar ik voor stond. Uiteindelijk ben ik naar een andere boot gelopen en heb gevraagd of zij wisten waar de bemanning van mij boot was, wat bleek, het was te winderig op zee dus de Compass boot zou die dag niet vertrekken! Maar dat had voor mij geen enkele nadelen want ik mocht mee op een andere boot en deze boot was groter, mooier, luxer en leuker! Dus mijn trip begon een beetje verwarrend maar ontzettend goed! Eenmaal op de boot kreeg ik een wetsuit, (die ik overigens altijd wel zou willen dragen als ik ga zwemmen, trekt alles lekker strak) flippers en een duikbril met snorkel. Na een tijdje gevaren te hebben - en ik het inmiddels aardig koud had gekregen in mijn jurkje- kwamen we aan bij de eerste stopplaats. Dus spullen aan en het water in! Ik vond het vreselijk eng die eerste seconden in het water. Ik zag de bodem niet en nog helemaal niks moois dus net toen ik lichtelijk in paniek begon te raken zag ik ineens al het koraal en de mooie vissen! Het was ontzettend mooi en ik zag de meest kleurige vissen én een hele grote schildpad! Dat was heeel gaaf!! Hij zwom op z’n gemak rond en hij leek het allemaal prima te vinden dat ik en de andere snorkelaars zo dichtbij kwamen! Na een tijdje rondgedobberd te hebben moesten we de boot weer op en kregen we de lunch geserveerd. Het was erg koud inmiddels en zo nu en dan kwam er een fikse bui over ons heen, dus ik was blij toen we naar een tijdje varen weer stopten en ik het water in kon, want dat was veel warmer dan de buitentemperatuur! Ook hier was het prachtig en heb ik geweldige dingen gezien! Al met al was het een geweldige dag die ik niet snel zal vergeten! Oh en er is trouwens ook nog een hele charmante foto gemaakt die iedereen die hier gedoken heeft, denk ik heeft. (zie foto’s)
Over foto’s gesproken, op de boot waren (natuurlijk) ook chinezen/japanners aanwezig. Wat een mensen, die zien werkelijk waar ALLES door een lens! Diaan jij valt in het niets met je foto-tik! Ze doen complete fotoshoots en trekken nog net niet verschillende kleren/bikini’s/zwembroeken aan. Vervolgens gaan ze in de meest vreemde posities liggen/zitten/staan om daarbij natuurlijk continu hun vingers in het ‘peace-teken’ op te steken. Ik heb me ontzettend zitten verbazen en mam, je kan nooit meer zeggen dat wij zo gemaakt op de foto gaan!

Donderdag avond moest ik vast een beetje mijn spullen bij elkaar gaan pakken want vrijdag moest ik al om 6 uur op en om dan nog op mijn gemak alles in te pakken, zag ik niet echt zitten en ik denk mijn kamergenoten ook niet! Daarna hebben we met het hele hostel gebarbecued, het was erg gezellig!

Vrijdagochtend moest ik al om 6 uur op, vroeg! Nadat ik al mijn spullen gepakt had en had uitgecheckt, werd ik naar het busstation gebracht waar de Greyhound- bus mij zou brengen naar de volgende plaats, Mission Beach! Bij de halte heb ik twee Nederlandse meiden ontmoet die naar Townsville gingen. Het was wel lekker om eindelijk weer een keer Nederlands te kunnen spreken met andere backpackers, want dat was de eerste keer sinds ik in Australië was.

Het was een rit van ongeveer 2 uur, dus goed te doen en ik heb een tijd liggen slapen. Toen ik aankwam in Mission Beach stond er alweer een busje voor mij klaar wat mij naar het volgende hostel zou brengen, Scotty’s Mission Beach House. Toen ik daar aankwam was mijn eerste indruk dat het een heel leuk hostel was wat er gezellig uit zag! Ik heb ingecheckt en ben daarna eerst gaan ontbijten in de keuken. Ik kwam er al snel achter dat dit hostel wat duurder was dan het hostel in Cairns. Ik moest keukengerei kopen voor 10 dollar, dit was 1 bord, 1 beker, 1 schaaltje en 1 vork, mes en lepel. Ook het internet was hier duur, 10 dollar per 24 uur! Dus dat wees even afkicken na de hele tijd internet en bereik gehad te hebben in Cairns want ik kon ook geen vodafone ontvangen hier. En voor iemand van mijn generatie, die de hele dag niks anders doet dan haar telefoon checken, is dat heel zwaar! (Toch pap en mam?!)

Zondag 7 oktober 2012, in de bus naar Townsville:

Ik lag op een kamer met twee Finse meiden (Maria en Annet), ze waren erg aardig en het was meteen al heel gezellig! Achteraf ben ik heel blij dat ik bij hun op de kamer lag want het bleek dat alle andere mensen in het hostel hier over het algemeen al voor een paar maanden waren omdat ze ergens in de buurt werkten. De andere mensen in het hostel waren dus niet heel sociaal en stonden niet echt open voor nieuwe contacten, ze kenden elkaar allemaal al zo goed.
Het was vrijdag heel mooi weer dus we zijn eigenlijk meteen in de zon gaan liggen bij het prachtige zwembad wat er bij dit hostel was! Ik had me heel goed ingesmeerd want zo verbranden als de eerste keer, wil ik niet meer!
We lagen met z’n drieën lekker te zonnen en te lezen, allemaal het boek “50 tinten grijs” overigens! Ook onder backpackers is het erg populair! Alle meiden die ik tot nu toe heb zien lezen, lezen een van de drie boeken! Echt waar! Hahaha! (Voor degene die heel graag willen weten waarom de boeken zo populair zijn, mogen het zelf even opzoeken ;) )

Na een lekker dagje in de zon zijn we aan het einde van de middag naar Woolie’s geweest. Dit is een supermarktketen door heel Australie, het heet eigenlijk Woolworth’s. Je ziet ze door het hele land. We hadden besloten om zelf te gaan koken, we hebben allerlei groenten gekocht en stoofvlees en toen hebben we zelf een stoofpotje gemaakt! En het was toch lekker! We dachten dat dit veeeeeel goedkoper zou zijn dan in het restaurant eten naast het hostel, dit was alleen niet zo. Maar we hebben wel “echte” groeten op! ’s Avonds hadden we plannen om wat te gaan drinken in de bar, maar na de hele avond lekker gekletst te hebben en al wat gedronken te hebben waren we allemaal te moe om uit te gaan dus zijn we in het hostel gebleven.

We hadden vrijdag plannen gemaakt om zaterdag met z’n drieën een auto te huren en naar een bekende waterval te rijden. Dit is de waterval van een shampoo reclame, de reclame is al best oud maar volgens mij heette die shampoo Herbal Essenstials ofzo. Dat was die reclame dat die vrouw haar haren onder de waterval stond te wassen. Weten jullie welke ik bedoel??
Dus wij dachten wij gaan dat ook doen! Maken we er een leuk filmpje van! Helemaal leuk! Maar in dit kleine gehucht genaamd Mission Beach, was de autoverhuur afhankelijk van de andere plaatsen, zij hadden alleen auto’s in de verhuur als mensen uit andere plaatsen hun auto bij hun inleverden. Aangezien iedereen meestal door Mission Beach heen rijd waren er dus geen auto’s! Balen! Daar ging ons “ Moment of fame!”.
Toen hadden we bedacht om zaterdag een wandeling door het regenwoud te gaan maken om Wallabies en Cassowarries te zien. Beiden dieren die je hier veel ziet in de vrije natuur. Helaas ging ook dit niet door want het heeft zaterdag bijna de hele dag gehoosd hier, zoals jullie al konden lezen aan het begin van mijn blog.

Uiteindelijk heb ik zaterdag niet veel gedaan, mijn nieuwe hostel geboekt voor in Townsville en mijn nieuwe busrit geboekt. Veel gelezen, beetje zitten kletsen en een film gekeken. Toen het ’s middags droog was ben ik even een stukje over het strand gaan lopen, het was echt jammer dat het zulk slecht weer was want het was echt een mooi strand! Het waaide flink maar het was niet koud en het zeewater was lekker warm dus kon met mijn voeten lekker door het water lopen. Daarna ben ik weer terug gegaan richting het hostel en hebben we ’s avonds niet veel meer gedaan dan nog een film kijken en kletsen. Al met al viel Mission Beach een beetje tegen maar ik ben me er heel erg van bewust dat het weer er een grote invloed op had!

Inmiddels zit ik dus in de bus naar Townsville, de reis duurt ongeveer 4 uur, dus dat is prima te doen! (Wel als je 32 uur gereisd hebt om in Australië te komen!) Ik zit heerlijk ruim in de bus, echt waar! Terwijl ik dit typ kijk ik af en toe uit het raam en zie de prachtige omgeving en zo nu en dan rijden we langs de kust. Goed te doen dus!

Inmiddels vanuit het Civic Beach Hostel in Townsville:

Vanmiddag om 15.00uur was ik mijn hostel. Het is erg schoon en het is best groot! Het is wel een beetje een saai hostel, maar die horen er ook bij! Ik kwam tegelijkertijd aan met een ander meisje (Vanessa). We hebben even gekletst en zijn daarna samen naar het centrum gelopen en naar het strand. Het is een ontzettend mooi strand maar het centrum is een beetje uitgestorven, maar het is ook zondag!Toen we terug kwamen in hostel besloten we samen met een jongen van onze kamer naar Castle Hill te gaan. Dit is een berg in het midden van Townsville. We hadden bij de receptie van het hostel gevraagd of het goed te doen was, en zij zeiden dat het erg "easy" was, dus wij omhoog.... Mijn god, ik dacht dat ik dood ging!! Het was ontzettend stijl en ik heb ik weet niet hoeveel trappen opgelopen. Ik zoek het nu even op maar het is een tocht van 2,6 kilometer omhoog! Het is maar goed dat het uitzicht zo mooi was want anders was het nog erger geweest. Eenmaal boven was het prachtig! Nu heb ik net even gebeld met mijn moeder en Pieter en daarna wat gegeten. Ik mis iedereen wel hoor!! Vooral na zo'n saaie dag als gisteren! Ik had het even zwaar en wist even niet meer zo goed wat ik hier ook alweer deed. Maar nu gaat het weet beter en ik kijk erg uit naar morgen want dan ga ik naar Magnetic Island! Dat is een eiland hier vlakbij, het moet erg mooi en leuk zijn dus ik ben benieuwd! Ik zal daar ook Heidi en Alison (uit Cairns) weer ontmoeten en daar kijk ik erg naar uit! Hun blijven een nacht op Magnetic Island en ik hoop dat ook te kunnen regelen! Maar dat moet ik allemaal nog uitzoeken, dus dat zal in het volgende reisverslag te lezen zijn.

Voor nu ga ik er een eind aan breien! Ik probeer nog een paar foto's te uploaden en dan stop ik ermee voor vandaag en ga ik even lezen! Inmiddels is dit de derde keer dat ik dit verslag probeer te uploaden dus ik denk niet dat de foto's gaan lukken maar die houden jullie tegoed!

Tot het volgende reisverslag!

Veel liefs! xxxx

  • 07 Oktober 2012 - 14:09

    Mieke:

    Nou je hebt je best weer gedaan. Leuk om te lezen ook. Maar ik begrijp wel uit je verhaal dat het daar ook erg kan regenen net als hier. Wij hebben hier vandaag prachtig weer. Het zal bij jou ook wel weer komen. Veel plezier op het eiland en we lezen het wel in je volgende blog.
    Trouwens wel knap van je dat je heeeeeeelemaaaal naar boven bent gelopen. Je moet toch wat doen. Je rugzak hoef je ook al bijna niet te dragen.
    geniet en maak er weer wat moois van. kus. Mieke

  • 07 Oktober 2012 - 14:09

    Mieke:

    Nou je hebt je best weer gedaan. Leuk om te lezen ook. Maar ik begrijp wel uit je verhaal dat het daar ook erg kan regenen net als hier. Wij hebben hier vandaag prachtig weer. Het zal bij jou ook wel weer komen. Veel plezier op het eiland en we lezen het wel in je volgende blog.
    Trouwens wel knap van je dat je heeeeeeelemaaaal naar boven bent gelopen. Je moet toch wat doen. Je rugzak hoef je ook al bijna niet te dragen.
    geniet en maak er weer wat moois van. kus. Mieke

  • 07 Oktober 2012 - 14:45

    Diaan:

    Nou Sanne,

    Ook daar is niet elke dag alleen maar leuk!! stel je nu eens voor dat je 2 maanden lang alleen maar veel zon hebt (verbranden), geen regen( wordt de natuur niet mooi en groen), alleen maar veel lol (krijg je kramp in je lachspieren) en nooit saaie dagen...dan zou je namlijk over 2 maanden niet meer naar ons terug willen!! en natuurlijk mis je ons op saaie dagen, we missen jou ook, want hier is het alleen maar saai...en toevallig vandaag mooi, maar al die andere dagen zijn grijs, guur, koud , regenachtig en winderig...en het ergste is...het zal niet beter worden...
    bij jou wordt het allen maar beter!!! (en wij hebben geen vakantie, moeten gewoon werken..naar school)
    en als alle dagen leuk zijn, weet je de allerleukste dagen je niet meer te herinneren..
    wij waren 2 weken op vakantie, weet je nog, de eerste dagen waren grijs en nat..en we zaten onder een grote boom, geen zonlicht sowieso en geen daglicht.. heb die eerste dagen ook geen fotoos gemaakt en dat zegt heel wat he :)
    maar, toen gingen we naar Lourdes, hebben we gebeden voor de zon en werd het alelen maar beter en mooier.. je moet er ook een beetje ingroeien!!
    Is er geen Lourdes of zo in Australie?? ken je geen kaarsje aansteken dat de regen ophoudt?daar boven op doe berg??
    je hebt wel een stuk gelopen zeg..ik ben trots op je... prachtig toch?
    en weet je... als het nu saai is, hebben wij mazzel, dan ga jij leuke verhalen schrijven voor ons!
    je had zeker voor het vak rapportage wel een goed cijfer, want je kan mooi schrijven... (je kan altijd nog journalist worden..)

    Hier inmiddels nu 14.33u.
    Eric zit net voor de eerste helft, de meiden zijn met elkaar (en Tessa) de stad in..op zondag winkel ik niet, dat weet je.
    heb al een boel gedaan..gisteren een oudewetse 25jaar huwelijksfeest gehad met echte Utregse muziek en een zanger, ben zijn naam even kwijt (Sorry, een soort Utrechtse Frans Duijts)) maar iedereen kende hem en zat zich erop te verheugen. wij kende m niet en waren zeer benieuwd, Wesley vond m geweldig en kende al zijn liedjes.. hij wil m voor mijn feessie uitnodigen!
    het was erg leuk toch, Milou was benauwd want er werd binnen gerookt..
    maar de voetjes zijn weer los.
    Vandaag weer even voorbereiden, morgen een training geven aan senioren (hoe begeleid ik medewerlers nog beter) en dan wordt het wat rustiger voor me hoop ik, alhoewel..
    vanavond even naar Elsbeth (is jarig).

    Toch raar hoor..jij ligt alweer bijna in je bedje, toen je gisterochtend zei dat het "vandaag een wat saaie dag was" moest ik echt even schakelen...onze "vandaag" was net gestart!!

    het uploaden van de fotoos is nog niet gelukt denk ik, ik zie ze nog niet..ben erg beneiuwd..om al je mooie en leuke verhalen ondersteund te zien met de leuke fotoos; van de wandeling, van de mooie boot (die fotoos had ik toch al gezien??) (FEYENOORD STAAT AL VOOR!!!!)

    spreek en skype je weer, dikke kuz en sleep well!!



  • 07 Oktober 2012 - 17:28

    Diede:

    hee leukste vriendin!

    Ik had natuurlijk stiekem al wel het 1 en ander via de mail gelezen.. Maar wat een leuke verhalen heb je daar en wat moet ik toch lachen om de reactie van diaan! Het is inderdaad zo, zonder saaie dagen kan je de leukste ook niet meer herrinneren! Ik hoop dat je in je nieuwe plaats wel internet hebt want ik miste toch die whatsappjes gelijk van je! Hier alles lekker hoor, zit aan mn rose biertje met olijfjes in de zon.. Net mn ouders uitgezwaaid en de tandum voor lisa gehuurd, ;-) fiets ik daar eerst 3 dagen in mn eentje op! Haha nee grapje! Ik zit dus ook alleen en ach san! Er zijn inderdaad ergere dingen, al zit jij in je wetsuite of je bikini of een jurkje.. Mijn keuze ligt tussen een winterjas en een mega dikke trui.. Staat hier windkracht 48 na mijn idee maaaaar de zon doet het lekker heur! Dus wie ben ik om lekker hollands te gaan zeuren! Schatje, hoop dat je weer snel beter bereikbaar bent en dan contacten we weer! I love uuuu Topper! Kusjes

  • 07 Oktober 2012 - 17:28

    Diede:

    hee leukste vriendin!

    Ik had natuurlijk stiekem al wel het 1 en ander via de mail gelezen.. Maar wat een leuke verhalen heb je daar en wat moet ik toch lachen om de reactie van diaan! Het is inderdaad zo, zonder saaie dagen kan je de leukste ook niet meer herrinneren! Ik hoop dat je in je nieuwe plaats wel internet hebt want ik miste toch die whatsappjes gelijk van je! Hier alles lekker hoor, zit aan mn rose biertje met olijfjes in de zon.. Net mn ouders uitgezwaaid en de tandum voor lisa gehuurd, ;-) fiets ik daar eerst 3 dagen in mn eentje op! Haha nee grapje! Ik zit dus ook alleen en ach san! Er zijn inderdaad ergere dingen, al zit jij in je wetsuite of je bikini of een jurkje.. Mijn keuze ligt tussen een winterjas en een mega dikke trui.. Staat hier windkracht 48 na mijn idee maaaaar de zon doet het lekker heur! Dus wie ben ik om lekker hollands te gaan zeuren! Schatje, hoop dat je weer snel beter bereikbaar bent en dan contacten we weer! I love uuuu Topper! Kusjes

  • 07 Oktober 2012 - 17:28

    Diede:

    hee leukste vriendin!

    Ik had natuurlijk stiekem al wel het 1 en ander via de mail gelezen.. Maar wat een leuke verhalen heb je daar en wat moet ik toch lachen om de reactie van diaan! Het is inderdaad zo, zonder saaie dagen kan je de leukste ook niet meer herrinneren! Ik hoop dat je in je nieuwe plaats wel internet hebt want ik miste toch die whatsappjes gelijk van je! Hier alles lekker hoor, zit aan mn rose biertje met olijfjes in de zon.. Net mn ouders uitgezwaaid en de tandum voor lisa gehuurd, ;-) fiets ik daar eerst 3 dagen in mn eentje op! Haha nee grapje! Ik zit dus ook alleen en ach san! Er zijn inderdaad ergere dingen, al zit jij in je wetsuite of je bikini of een jurkje.. Mijn keuze ligt tussen een winterjas en een mega dikke trui.. Staat hier windkracht 48 na mijn idee maaaaar de zon doet het lekker heur! Dus wie ben ik om lekker hollands te gaan zeuren! Schatje, hoop dat je weer snel beter bereikbaar bent en dan contacten we weer! I love uuuu Topper! Kusjes

  • 07 Oktober 2012 - 17:28

    Diede:

    hee leukste vriendin!

    Ik had natuurlijk stiekem al wel het 1 en ander via de mail gelezen.. Maar wat een leuke verhalen heb je daar en wat moet ik toch lachen om de reactie van diaan! Het is inderdaad zo, zonder saaie dagen kan je de leukste ook niet meer herrinneren! Ik hoop dat je in je nieuwe plaats wel internet hebt want ik miste toch die whatsappjes gelijk van je! Hier alles lekker hoor, zit aan mn rose biertje met olijfjes in de zon.. Net mn ouders uitgezwaaid en de tandum voor lisa gehuurd, ;-) fiets ik daar eerst 3 dagen in mn eentje op! Haha nee grapje! Ik zit dus ook alleen en ach san! Er zijn inderdaad ergere dingen, al zit jij in je wetsuite of je bikini of een jurkje.. Mijn keuze ligt tussen een winterjas en een mega dikke trui.. Staat hier windkracht 48 na mijn idee maaaaar de zon doet het lekker heur! Dus wie ben ik om lekker hollands te gaan zeuren! Schatje, hoop dat je weer snel beter bereikbaar bent en dan contacten we weer! I love uuuu Topper! Kusjes

  • 07 Oktober 2012 - 17:28

    Diede:

    hee leukste vriendin!

    Ik had natuurlijk stiekem al wel het 1 en ander via de mail gelezen.. Maar wat een leuke verhalen heb je daar en wat moet ik toch lachen om de reactie van diaan! Het is inderdaad zo, zonder saaie dagen kan je de leukste ook niet meer herrinneren! Ik hoop dat je in je nieuwe plaats wel internet hebt want ik miste toch die whatsappjes gelijk van je! Hier alles lekker hoor, zit aan mn rose biertje met olijfjes in de zon.. Net mn ouders uitgezwaaid en de tandum voor lisa gehuurd, ;-) fiets ik daar eerst 3 dagen in mn eentje op! Haha nee grapje! Ik zit dus ook alleen en ach san! Er zijn inderdaad ergere dingen, al zit jij in je wetsuite of je bikini of een jurkje.. Mijn keuze ligt tussen een winterjas en een mega dikke trui.. Staat hier windkracht 48 na mijn idee maaaaar de zon doet het lekker heur! Dus wie ben ik om lekker hollands te gaan zeuren! Schatje, hoop dat je weer snel beter bereikbaar bent en dan contacten we weer! I love uuuu Topper! Kusjes

  • 07 Oktober 2012 - 17:28

    Diede:

    hee leukste vriendin!

    Ik had natuurlijk stiekem al wel het 1 en ander via de mail gelezen.. Maar wat een leuke verhalen heb je daar en wat moet ik toch lachen om de reactie van diaan! Het is inderdaad zo, zonder saaie dagen kan je de leukste ook niet meer herrinneren! Ik hoop dat je in je nieuwe plaats wel internet hebt want ik miste toch die whatsappjes gelijk van je! Hier alles lekker hoor, zit aan mn rose biertje met olijfjes in de zon.. Net mn ouders uitgezwaaid en de tandum voor lisa gehuurd, ;-) fiets ik daar eerst 3 dagen in mn eentje op! Haha nee grapje! Ik zit dus ook alleen en ach san! Er zijn inderdaad ergere dingen, al zit jij in je wetsuite of je bikini of een jurkje.. Mijn keuze ligt tussen een winterjas en een mega dikke trui.. Staat hier windkracht 48 na mijn idee maaaaar de zon doet het lekker heur! Dus wie ben ik om lekker hollands te gaan zeuren! Schatje, hoop dat je weer snel beter bereikbaar bent en dan contacten we weer! I love uuuu Topper! Kusjes

  • 07 Oktober 2012 - 17:28

    Diede:

    hee leukste vriendin!

    Ik had natuurlijk stiekem al wel het 1 en ander via de mail gelezen.. Maar wat een leuke verhalen heb je daar en wat moet ik toch lachen om de reactie van diaan! Het is inderdaad zo, zonder saaie dagen kan je de leukste ook niet meer herrinneren! Ik hoop dat je in je nieuwe plaats wel internet hebt want ik miste toch die whatsappjes gelijk van je! Hier alles lekker hoor, zit aan mn rose biertje met olijfjes in de zon.. Net mn ouders uitgezwaaid en de tandum voor lisa gehuurd, ;-) fiets ik daar eerst 3 dagen in mn eentje op! Haha nee grapje! Ik zit dus ook alleen en ach san! Er zijn inderdaad ergere dingen, al zit jij in je wetsuite of je bikini of een jurkje.. Mijn keuze ligt tussen een winterjas en een mega dikke trui.. Staat hier windkracht 48 na mijn idee maaaaar de zon doet het lekker heur! Dus wie ben ik om lekker hollands te gaan zeuren! Schatje, hoop dat je weer snel beter bereikbaar bent en dan contacten we weer! I love uuuu Topper! Kusjes

  • 07 Oktober 2012 - 17:52

    Anja Jansen:

    Hoi Sanne ik vind het leuk om je reisverslag te lezen.Ik had al van Mieke gehoord wat je allemaal gezien en beleefd hebt. Geniet ervan en ik vind het erg knap wat je allemaal onderneemt gr Anja

  • 07 Oktober 2012 - 19:59

    Lotte:

    He lieve San!
    Wat een leuke verhalen kan jij toch schrijven. Ik zit ze echt met plezier te lezen!
    Zo super wat jij allemaal meemaakt.. En ach die regen houdt vanzelf wel op hoor, na regen komt zonneschijn zeggen ze he ;) Dus blijf positief! En net wat Diede zegt, jij kan nog lekker een jurkje aantrekken. Wij zitten met dikke truien aan hoor, vannacht gaat het op sommige plaatsen zelfs vriezen brr.. Dus zo slecht heb jij het helemaal niet. Jammer dat het niet zo wil lukken met de foto's ben natuurlijk wel benieuwd.. Veel plezier morgen @ Magnetic Island! kusss Lot

  • 08 Oktober 2012 - 12:21

    Lieke:

    Hallo schatteke!!

    Laat ik allereerst eens beginnen met te zeggen hoe trots ik op je ben!!
    Je doet het hartstikke goed :) wel even gek hoor, dat we niet konden appen, maar aan alles komt een eind dus ook aan geen wifi hebben.. voordat je het weet heb je weer FREE wifi en kunnen we weer lekker bij babbelen!! Het is hier nu 12.15 en ik zit lekker je verhaaltje te lezen.. of wat zeg ik? VERHAAL!
    Vervolgens ook alle leuke reacties gelezen.. en zie ik zowaar dat mijn lieftallige zusje het zo leuk vindt om je te schrijven, dat ze maarliefst ZEVEN keer hetzelfde bericht plaatst!
    Zit denk ik toch een beetje in de familie ;) waarschijnlijk net ietsje te enthousiast hihi

    Ik ben mn koffertje aan het inpakken want ga woensdagochtend lekker richting turkije.. als ik me nu druk maak over 4 uur vliegen denk ik meteen aan de reis die jij gemaakt heb.. kortom: ik moet niet zeuren haha!

    Snap dat het een beetje jammer is van het regenachtige weer, dan word je toch een beetje tegengehouden in de dingen die je op de planning had staan! Maar.. na regen komt zonneschijn en dat zal ook voor jou zo zijn :) alles ziet er altijd mooier en leuker uit als de zon schijnt! Komt vast allemaal weer helemaal goed.. anders stuur ik wel een beetje zon vanuit turkije jou kant op hihi!!

    Lieve San, blijf nog lekker genieten van alles om je heen :)
    Enuuhh.. laat mij even weten als je free wifi hebt, dat hoop ik in turkije namelijk ook te hebben!! l

    dikke kus xx




  • 08 Oktober 2012 - 21:14

    Diaan:

    DIEDE EN ook MIEKE,

    ZET DE REPEAT KNOP MAAR UIT HOOR!! JE HOEFT MAAR 1 KEER TE KLIKKEN HAHA!
    AL SI HET OP ZICH NATUURLIJK OOK WEER EEN ACTIVITEIT OP ZICH EN VOORAL ALS sANNE ZICH VERVEELT...ALHOEWEL..VANDAAG WAS DAT DENK IK DAN WEER NIET HET GEVAL!!!

    AJUUTJES!!!


  • 08 Oktober 2012 - 21:14

    Diaan:

    DIEDE EN ook MIEKE,

    ZET DE REPEAT KNOP MAAR UIT HOOR!! JE HOEFT MAAR 1 KEER TE KLIKKEN HAHA!
    AL SI HET OP ZICH NATUURLIJK OOK WEER EEN ACTIVITEIT OP ZICH EN VOORAL ALS sANNE ZICH VERVEELT...ALHOEWEL..VANDAAG WAS DAT DENK IK DAN WEER NIET HET GEVAL!!!

    AJUUTJES!!!


  • 08 Oktober 2012 - 21:16

    Blondie:

    toch best lastig hihi.....

  • 09 Oktober 2012 - 07:14

    John:

    Goede morgen Sanne, het is hier nu dinsdagmorgen 7.00 uur het is koud en nog pikke donker dus ik kan buiten nog niets uitzetten ,dus maar even een berichtje. Ik zit de hele week al het weerbericht in de gaten tehouden ivm het asfaltwerk wat dit weekend (zat+zon) gepland is. Hoeveel graden is het nu bij jou ? Gisterenmorgen was het gras hier voor het eerst al wit (vorst) Sanne ik ga nu weer verder succes met je grote avontuur. Gisterenavond ben ik nog met Lias wezen wandelen 10 km , ik heb wel 5 x moetenzeggen dat ze niet steeds harder moet gaan lopen ,ik weet niet of het wat gaat worden.
    En we zijn ook nog met de hond naar de dierenarts geweest, z,n nagel van zijn voorpootje zat los die hebben die hebben ze eruit getrokken , en ons hebben ze eenpoot uitgetrokken!!! Doei , het lijkwel een goedemorgen briefje XXX (paraaf)

  • 10 Oktober 2012 - 15:57

    Lisa:

    Hoi zus,
    Hier dan mijn reisverslag aan jou!! In mijn eentje een reis maken van bijna 4 uur naar Terschelling! Eerst maar eens het afscheid van het thuisfront! Het uitzwaai-commite was lang niet zo groot als bij jou! Dat wil zeggen, alleen papa! En ook moest snel snel snel, want hij moest natuurlijk gewoon weer aan het werk! Voor een innig afscheid was dus geen tijd! Eenmaal op het station in Utrecht heb ik inkopen gedaan voor in de trein: een broodje, een Spa blauwtje en een zak chocolade pepernoten! Als eerste heb ik de trein naar Leeuwarden genomen! Ik zat tegenover een zwervertypje!! Ik moest verschrikkelijk nodig naar de wc, maar durfde mijn spullen niet bij hem achter te gelaten! Ondertussen ben ik dus nog steeds niet geweest! Nu zit ik in de trein naar Harlingen haven! Om me heen Zie ik alleen weilanden en kan ik niemand verstaan! De voertaal is namelijk fries!! Straks moet ik nog anderhalf uur wachten op de haven voordat mijn boot vertrekt. Kortom: ik ben erg eenzaam! Maar gelukkig sms ik regelmatig met Diede en vermaak ik me met mijn tijdschriften en telefoon! Een volgend reisverslag volgt!
    X je zus

  • 14 Oktober 2012 - 08:41

    John:

    Hoi Sanne hoe is het ermee?
    Het is nu zondagmorgen om 8.00, ik zit nu in de keet de administratie bij te werken dit weekend hebben we n.l het gehele weekend moet werken. Gisteren morgen om 5.30 uur begonnen, en vandaag om 6.30 kortom een lekker weekend.
    Ik stop ermee wat iedere keer valt de tekst weg, ik zit het al voor de derde keer te schrijven (pokke computers!!!)

  • 14 Oktober 2012 - 12:55

    Hessel:

    Beste Lisa,

    Een volgend keer zal ik er persoonlijk voro zorgen dat U de reis niet alleen hoeft te maken helemaal vanuit dat verre Benschop,
    ik stuur een prive sloep langs met drankjes en kaviaar om u telaten ophalen en te vervoeren naar ons mooie eiland Terschelliong, war U verblijft in een 8 sterren villa met kamermeisjes en savonds wordt opgehaald om te komen luisteren naar een serenade speciaal voor U door mij gezongen.....


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 2693
Totaal aantal bezoekers 21991

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 29 November 2012

Backpacken in Australië

Landen bezocht: